Sprawozdanie z zebrania Samorządu Uczniowskiego z dnia 25 marca 2015 roku
W zebraniu uczestniczyli przedstawiciele wszystkich klas.
Podczas zebrania:
Szczegółowe informacje dotyczące warunków konkursu można uzyskać na podstawie lektury załączonego regulaminu wyżej wymienionego konkursu.
Wszystkich uczniów pragniemy również poinformować, iż do drugiego etapu konkursu Bezpieczny Uczeń- Bezpieczna Szkoła o charakterze ogólnopolskim przesłane zostały następujące prace :
1. Paweł Chytła, Mateusz Zimniak: klasa IID
2. Kacper Majchrzak, Wojciech Binek, Konrad Dudka: klasa IIC
3. Wiktoria Niklas, Paulina Kałużna, Aleksandra Kostera, Aleksandra Świtoń: klasa IC
4. Justyna Zwiernik, Adrianna Piekiełek, Anna Gustawska, Agnieszka Wałczyk, Klaudia Kaczmarek: klasa ID
5. Weronika Juja, Patrycja Baszak, Sylwia Poprawa, Amanda Witoń: klasa ID
6. Klaudia Ziętek: ID
7. Julia Baura, Oliwia Grzęda, Oliwia Gieżek, Karolina Malkowska, Aleksandra Kowal, Maja Rzekiecka: klasa ID
8. Klasa IIID: praca zbiorowa 31 uczniów
9. Klasa IIH: praca zbiorowa 29 uczniów
10. Klasa IIE: praca zbiorowa 28 uczniów
Regulamin konkursu “Nasze miasto szanujesz, gdy odpady segregujesz”
Sprawozdanie z zebrania Samorządu Uczniowskiego z dnia 25 marca 2015 roku
W zebraniu uczestniczyli przedstawiciele wszystkich klas.
Podczas zebrania:
Szczegółowe informacje dotyczące warunków konkursu można uzyskać na podstawie lektury załączonego regulaminu wyżej wymienionego konkursu.
Wszystkich uczniów pragniemy również poinformować, iż do drugiego etapu konkursu Bezpieczny Uczeń- Bezpieczna Szkoła o charakterze ogólnopolskim przesłane zostały następujące prace :
1. Paweł Chytła, Mateusz Zimniak: klasa IID
2. Kacper Majchrzak, Wojciech Binek, Konrad Dudka: klasa IIC
3. Wiktoria Niklas, Paulina Kałużna, Aleksandra Kostera, Aleksandra Świtoń: klasa IC
4. Justyna Zwiernik, Adrianna Piekiełek, Anna Gustawska, Agnieszka Wałczyk, Klaudia Kaczmarek: klasa ID
5. Weronika Juja, Patrycja Baszak, Sylwia Poprawa, Amanda Witoń: klasa ID
6. Klaudia Ziętek: ID
7. Julia Baura, Oliwia Grzęda, Oliwia Gieżek, Karolina Malkowska, Aleksandra Kowal, Maja Rzekiecka: klasa ID
8. Klasa IIID: praca zbiorowa 31 uczniów
9. Klasa IIH: praca zbiorowa 29 uczniów
10. Klasa IIE: praca zbiorowa 28 uczniów
Gimnazjum nr 4 Ostrów Wielkopolski 20.03.2015
im. Powstańców Wielkopolskich
ul. Krotoszyńska 171
63-400 Ostrów Wielkopolski
PROTOKÓŁ
z etapu szkolnego konkursu “Bezpieczna Szkoła – Bezpieczny Uczeń”
Dnia 20.03.2015 roku odbyło się posiedzenie komisji w sprawie wybrania
10 najlepszych prac do następnego etapu konkursu “Bezpieczna Szkoła – Bezpieczny uczeń”
Do konkursu przystąpiło 15 klas naszego gimnazjum. Komisja wyłoniła 10 prac ilustrujących zasady bezpiecznego zachowania się w relacjach międzyludzkich (nauczyciel-uczeń, dziecko-rodzina, koledzy w miejscu zamieszkania, osiedlu, miejscowości )
Spośród 15 prac jury w składzie:
Przewodnicząca: Beata Dymna Heine – vicedyrektor
Członkowie:
- Leszek Łukawski – nauczyciel plastyki
- Monika Jaskuła – opiekun Samorządu Uczniowskiego
- Agnieszka Wietrzyńska – opiekun Samorządu Uczniowskiego,
zakwalifikowało do następnego etapu 10 najlepszych prac:
1. Paweł Chytła, Mateusz Zimniak: klasa IID
2. Kacper Majchrzak, Wojciech Binek, Konrad Dudka: klasa IIC
3. Wiktoria Niklas, Paulina Kałużna, Aleksandra Kostera, Aleksandra Świtoń: klasa IC
4. Justyna Zwiernik, Adrianna Piekiełek, Anna Gustawska, Agnieszka Wałczyk, Klaudia Kaczmarek: klasa ID
5. Weronika Juja, Patrycja Baszak, Sylwia Poprawa, Amanda Witoń: klasa ID
6. Klaudia Ziętek: ID
7. Julia Baura, Oliwia Grzęda, Oliwia Gieżek, Karolina Malkowska, Aleksandra Kowal, Maja Rzekiecka: klasa ID
8. Klasa IIID: praca zbiorowa 31 uczniów
9. Klasa IIH: praca zbiorowa 29 uczniów
10. Klasa IIE: praca zbiorowa 28 uczniów
Podpisy członków komisji:
Przewodnicząca: Beata Dymna Heine
Członkowie:
- Leszek Łukawski
- Monika Jaskuła
- Agnieszka Wietrzyńska
Sprawozdanie z zebrania Samorządu Uczniowskiego z dnia 14 stycznia 2015 roku.
Podczas zebrania poruszone zostały następujące zagadnienia:
A)Uczniowie mogą już korzystać z dodatkowego wyjścia z przodu budynku na przerwach międzylekcyjnych o godzinach 13.10-13.20 oraz 14.05-14.10
B)Na holu dolnym przy świetlicy udostępnione zostały dla uczniów toalety
C) We wszystkich salach ustawione zostały punktualnie zegary
D)W szatniach na w-f dziewcząt zamontowane zostały lustra
E) Wydłużono czas w którym zapalone są światła w szatniach na w-f każdorazowo do 20 minut
F) Każda ze sal lekcyjnych zaopatrzona została w szufelki i miotełki
G) W sklepiku zamontowana została dodatkowa listwa uniemożliwiająca przechodzenie za ladę
H) W kuchni umieszcza się odtąd tygodniowy jadłospis
Już niedługo powiadomimy Was o wprowadzeniu w życie kolejnych udogodnień, których pomysłodawcami są nasi uczniowie.
Regulamin Konkursu Bezpieczna Szkoła – Bezpieczny Uczeń
W etapie szkolnym konkursu bierze udział każda klasa, która w terminie od 02 lutego do 11 marca 2015roku złoży pracę u opiekunów Samorządu Uczniowskiego.
Każda klasa wykona minimum jedną pracę plastyczną, komiks ilustrujący zasady bezpiecznego zachowania się w relacjach międzyludzkich (nauczyciel-uczeń, dziecko-rodzina, koledzy w miejscu zamieszkania, osiedlu, miejscowości). Ponadto każda klasaułoży krótką piosenkę z pokładem muzycznym w dowolnym stylu muzyki.
Sposób wykonania pracy:
technika komputerowa
dowolna technika plastyczna (np. wyklejanka, kolaż, malowanie na szkle, itp.)
piosenka (powinna promować właściwe zachowania międzyludzkie zgodne z zasadami savoir vivru ).
Każda praca może być wykonana indywidualnie lub też być efektem pracy grupy uczniów.
Do konkursu mogą być zgłoszone tylko te prace, które nie naruszają praw autorskich innych osób oraz nie były wcześniej nigdzie prezentowane i publikowane.
Na odwrocie pracy należy umieścić dane autora (imię i nazwisko ucznia, klasa). Jeśli praca wykonana została przez grupę uczniów na jej odwrocie należy podać dane wszystkich współautorów.
Spośród złożonych prac jury zakwalifikuje 10 najlepszych prac do następnego etapu konkursu.
W skład jury wejdą: przedstawiciel dyrekcji, nauczyciel plastyki oraz opiekunowie Samorządu Uczniowskiego.
SPRAWOZDANIE Z ZEBRANIA SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO Z DNIA 26.11.14
Podczas zebrania mówiono o:
1. Dyskotece szkolnej : 27.11.14. Przypomniano o tym, że wstęp na dyskotekę jest bezpłatny i możliwy tylko za okazaniem biletu wstępu otrzymanego przez wychowawcę. Podczas dyskoteki będzie można zakupić napoje w sklepiku szkolnym zorganizowanym przy sali gimnastycznej. Uczniowie zostawiają kurtki oraz torby w szatni przy sali gimnastycznej. Uczniowie zostali poinformowani o zakazie wnoszenia na dyskotekę jakichkolwiek napojów. Uczniowie mogą zostać skontrolowani przez nauczycieli przy wejściu na dyskotekę.. Po dyskotece uczniowie zostają odbierani osobiście rodziców. Samodzielny powrót do domu bez osoby dorosłej nie jest możliwy. Uczeń może opuścić dyskotekę wcześniej jedynie w przypadku, gdy jego rodzice osobiście odbiorą dziecko. Uczniowie zostali poinformowani również, nie ma powrotu na dyskotekę po uprzednim wyjściu.
2. Uczniowie wyrazili chęć wzięcia udziału w akcji obdarowania drobnymi prezentami dzieci z Powiatowego Ośrodka Wsparcia dla Dzieci i Młodzieży Upośledzonych Umysłowo. Akcja ta zapoczątkowana przez klasę II d ma polegać na zorganizowaniu upominków mikołajkowych w postaci pomocy dydaktycznych i przyborów szkolnych oraz słodyczy.
Uczniowie pozytywnie zareagowali na prośbę klasy II d i zaproponowali zakup słodyczy w hurtowni oraz wyrazili chęć zebrania skromnych 2 złotych od klasy na wyżej wymieniony cel.
3. Omówiona została akcja charytatywna dla Domu Samotnej Matki w Odolanowie-Zbieramy dla maluchów pieluchy, chusteczki nawilżające, słoiczki z gotowym jedzeniem, ubranka, zabawki (czyste wyprane) itp. Podarunki przynosimy do dnia 17.12.2014 roku do sali nr 7. Inicjatorem akcji jest klasa IIIB a koordynatorem pani Renata Kowalczyk.
4. Przedstawiono ogólnopolską akcję ”Góra Grosza” – przedstawiono uczniom regulamin poproszono o przedyskutowanie w klasach czy bierzemy udział w tej akcji.
5. Zaprezentowano regulamin konkursu “Bezpieczna Szkoła – Bezpieczny Uczeń. Regulamin ten zostanie umieszczony na stronie szkoły. W ramach tego projektu ogłoszono konkurs na nagranie piosenki dotyczącej zasad savoir – vivre.
6. Przypomniano o trwającym głosowaniu na film SQLchef na stronie Tesco dla szkół.
SPRAWOZDANIE Z ZEBRANIA SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO Z DNIA 18.11.14
Podczas zebrania poruszono następujące tematy:
1. Dyskoteka szkolna odbędzie się 27.11.14. Wstęp na dyskotekę jest bezpłatny i możliwy tylko za okazaniem biletu wstępu otrzymanego przez wychowawcę. Podczas dyskoteki będzie można zakupić napoje w sklepiku szkolnym zorganizowanym przy sali gimnastycznej. Uczniowie zostawiają kurtki oraz torby w szatni przy sali gimnastycznej.
2. Uczniowie wyrazili chęć wzięcia udziału w akcji obdarowania drobnymi prezentami dzieci z Powiatowego Ośrodka Wsparcia dla Dzieci i Młodzieży Upośledzonych Umysłowo. Akcja ta zapoczątkowana przez klasę II d ma polegać na zorganizowaniu upominków mikołajkowych w postaci pomocy dydaktycznych i przyborów szkolnych oraz słodyczy.
3. Po raz kolejny propagowano akcję udzielania pomocy koleżeńskiej w ramach projektu edukacyjnego “Umiem, wiem rozumiem, pomagam”.
4. Przypomniano uczniom o zasadach prawidłowego zachowania w szkole. w domu, w miejscach publicznych.
5. Uczniowie zostali poinformowani o zakazie organizowania nocy filmowych.
6. Uczniowie dyskutowali na temat wyrażenia zgody na spożywanie wody niegazowanej w trakcie lekcji. Picie wody w małych ilościach nie zakłócając przebieg zajęć lekcyjnych ma pomagać w zachowaniu koncentracji. Pomysł ten ma zostać – przedyskutowany w klasach z wychowawcą.
Sprawozdanie z zebrania Samorządu Uczniowskiego z dnia 29.09.2014
Na zebraniu poruszono następujące tematy:
1. Kampania wyborcza – wybory do Samorządu Uczniowskiego. Zostały omówione procedury dotyczące głosowania w dniu 02.10.2014 roku. Przekazano uczniom, że pieczę nad prawidłowym przebiegiem wyborów w dniu 02.10.2014 roku będą sprawowały p. Sylwia Różalska i p. Kamila Krawczyk.
2. Przypomniano uczniom, że dalej trwa całoroczna akcja zbiórki plastikowych nakrętek na cel charytatywny.
3. Przypomniano uczniom, że w dalszym ciągu trwa zbiórka używanych gier planszowych w celu wsparcia dziecięcego oddziału ostrowskiego szpitala.
4. Przekazano uczniom, że w ramach corocznej współpracy z Fundacją na Rzecz Osób Niewidomych i Niepełnosprawnych “Szkoło Pomóż i Ty” zostanie przeprowadzona zbiórka środków finansowych przez rozprowadzanie cegiełek – zakładek do książek. Pieniądze ze sprzedaży cegiełek zostaną przekazane dla Kamila – chłopca z dziecięcym porażeniem mózgowym. Cena cegiełki to 1 złoty. Cegiełki będą rozprowadzane przez uczennice z klasy IIIb tj. Darię Borowczyk i Emilię Myślicką.
5. Przypomniano uczniom o konkursach, w których mogą wziąć udział. Regulaminy są dostępne w LIBRUSIE.
6. Zaproponowano zorganizowanie zbiórki artykułów szkolnych z okazji Mikołaja dla dzieci i młodzieży z Powiatowego Ośrodka Wsparcia dla Dzieci i Młodzieży Upośledzonej Umysłowo w ramach inicjatywy klasy IID.
KODEKS WYBORCZY
PRZEPISY WSTĘPNE
1) USTAWA z dnia 5 stycznia 2011 r. Kodeks wyborczy (tj. Dz. U. nr 21 poz.112 z 5 stycznia 2011r. z późniejszymi zmianami)
2) Ustawa z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty ( tj. Dz. U. nr 95, p.425 r.1991/art.55, z późniejszymi zmianami )
3) oraz statut Gimnazjum nr 4 im. Powstańców Wielkopolskich w Ostrowie Wielkopolskim
Rozdział 1
PRZEPISY OGÓLNE
Art. 1.
§1. Kodeks wyborczy określa zasady i tryb zgłaszania kandydatów, przeprowadzania oraz warunki ważności wyborów:
1) Prezydium Samorządu Uczniowskiego Gimnazjum nr 4 im. Powstańców Wielkopolskich w Ostrowie Wielkopolskim
Art. 2.
§1. W wyborach głosować można tylko osobiście, chyba że kodeks stanowi inaczej.
Art. 3.
§1. W tych samych wyborach głosować można tylko jeden raz.
Art. 4.
§ 1. Wybory odbywają się w dniu zajęć dydaktycznych.
Art. 5.
§1. Ilekroć w kodeksie jest mowa o:
1) wyborach – należy przez to rozumieć wybory Prezydium Samorządu Uczniowskiego Gimnazjum nr 4 im. Powstańców Wielkopolskich w Ostrowie Wielkopolskim
Art. 6.
§ 1. Dokumenty z wyborów są przekazywane do archiwum szkolnego i mogą być udostępniane za zgodą opiekunów Samorządu Uczniowskiego oraz Dyrekcji Szkoły.
Art. 7.
§ 1. Ilekroć w kodeksie jest mowa o upływie terminu do wniesienia skargi, odwołania lub innego dokumentu do organu wyborczego, należy przez to rozumieć dzień złożenia skargi, odwołania lub innego dokumentu organowi wyborczemu.
§ 2. Jeżeli koniec terminu wykonania czynności określonej w kodeksie przypada na sobotę albo na dzień ustawowo wolny od pracy, termin upływa pierwszego roboczego dnia po tym dniu.
§ 3. Jeżeli kodeks nie stanowi inaczej, czynności wyborcze określone kalendarzem wyborczym oraz czynności, o których mowa w § 1, są dokonywane w godzinach urzędowania organów wyborczych.
Rozdział 2
PRAWA WYBORCZE I KADENCJA
Art. 8.
§ 1. Prawo wybierania (czynne prawo wyborcze) ma:
1) w wyborach Prezydium Samorządu Uczniowskiego – uczeń Gimnazjum nr 4 w Ostrowie Wielkopolskim ;
§ 2. Nie ma prawa wybierania:
1) uczeń ukarany naganą Dyrektora Szkoły;
2) uczeń, który otrzymał śródroczną lub końcoworoczną nieodpowiednią lub naganną ocenę z zachowania:
Art. 9.
§ 1. Prawo wybieralności (bierne prawo wyborcze) ma:
1) w wyborach do Prezydium Samorządu Uczniowskiego – uczeń Gimnazjum nr 4 w Ostrowie Wielkopolskim mający prawo wybierania w tych wyborach, który otrzymał co najmniej ocenę dobrą z zachowania;
§ 2. Nie ma prawa wybieralności w wyborach osoba:
1) nie będąca uczniem Gimnazjum nr 4 w Ostrowie Wielkopolskim w dniu, w którym ogłoszona została lista kandydatów do Prezydium Samorządu Uczniowskiego.
Art.10.
§1. Kandydat do Przewodniczącego Samorządu Uczniowskiego jest zobowiązany do uzyskania pisemnego poparcia Dyrektora, wychowawcy i 2 spośród uczących go nauczycieli.
Art. 11.
§1. Prezydium Samorządu Uczniowskiego jest wybierane na 3-letnią kadencję lub w przypadku ucznia klasy programowo wyższej do chwili ukończenia szkoły.
§2. Kadencja Prezydium Samorządu Uczniowskiego rozpoczyna się z dniem zebrania się Prezydium na pierwsze posiedzenie i trwa do dnia zakończenia roku szkolnego.
§3. Opiekunowie Samorządu Uczniowskiego w porozumieniu z Dyrekcją Szkoły mogą zarządzić skrócenie kadencji Prezydium Samorządu Uczniowskiego lub jednego z członków Prezydium Samorządu Uczniowskiego w przypadku niesumiennego pełnienia obowiązków.
Rozdział 3
REJESTR WYBORCÓW
Art. 12.
§ 1. Rejestr wyborców obejmuje uczniów Gimnazjum nr 4 im. Powstańców Wielkopolskich w Ostrowie Wielkopolskim, którym przysługuje prawo wybierania.
§ 2. Rejestr wyborców potwierdza prawo wybierania oraz prawo wybieralności.
Art. 13.
§ 1. Uczniowie pozbawieni prawa wybierania skreślani są z rejestru wyborców na podstawie informacji przekazanych przez wychowawcę.
Rozdział 4
KOMISJA WYBORCZA
Art. 14.
§1. W skład Komisji Wyborczej wchodzi po jednym przedstawicielu z każdej klasy drugiej wyznaczeni przez wychowawcę klasy lub nauczyciela wiedzy o społeczeństwie, jeden z opiekunów samorządu uczniowskiego oraz nauczyciel wskazany przez Dyrekcję Szkoły.
Art. 15.
§1. Do zadań Komisji Wyborczej należy przygotowanie, przeprowadzenie wyborów oraz ogłoszenie wyników, a w szczególności:
-rejestrowanie kandydatów,
-ustalenie regulaminu wyborów,
-ustalenie daty i godziny wyborów,
-przygotowanie kart do głosowania,
-przeprowadzenie głosowania,
-ogłoszenie wyników głosowania.
Art. 16.
§1. Wybory Prezydium Samorządu Uczniowskiego odbywają się w głosowaniu tajnym, równym, bezpośrednim i powszechnym.
Rozdział 5
PRZEPROWADZENIE WYBORÓW
Art. 17.
§1. Sposoby przeprowadzania wyborów
1) Głosowanie odbywa się w budynku szkoły w dniu zajęć dydaktycznych.
2) Komisja Wyborcza sporządza listy uczniów uprawnionych do głosowania. Na podstawie tych list wydaje karty do głosowania. Odebranie karty uczeń potwierdza podpisem na liście.
3) Uczeń otrzymujący kartę do głosowania potwierdza swoje dane legitymacją szkolną. W przypadku zagubienia lub zniszczenia legitymacji dane osobowe ucznia muszą być potwierdzone przez wychowawcę lub nauczyciela uczącego.
4) Wyboru dokonuje się przez postawienie na karcie głosowania, przy nazwisku jednego kandydata znaczka „X”.
5) Głos jest nieważny, jeżeli karta do głosowania jest zniszczona, nieczytelna lub gdy głos jest oddany na więcej niż jednego kandydata
6) Wypełnioną kartę do głosowania uczeń wrzuca do urny wyborczej.
§2.Obliczanie głosów
1) Obliczenia głosów dokonuje komisja wyborcza bezpośrednio po zakończeniu głosowania.
2) Otwarcia urny wyborczej dokonuje się w obecności wszystkich członków Komisji.
3) W pomieszczeniu, w którym Komisja liczy głosy, nie mogą przebywać osoby nie będące członkami Komisji.
4) Po policzeniu głosów Komisja Wyborcza sporządza protokół, który podpisują wszyscy członkowie Komisji.
5) Po podpisaniu protokołu wyborów przez wszystkich członków Komisji Wyborczej, karty do głosowania są przekazywane do archiwum szkolnego. Niewykorzystane karty do głosowania są komisyjnie niszczone.
§3. Ogłoszenie wyników
1) Komisja Wyborcza przedstawia wyniki wyborów ogółowi uczniów.
Rozdział 6
TERMINARZ WYBORÓW
Art. 18.
§1. Kalendarium wyborcze do Prezydium Samorządu Uczniowskiego powinno zawierać
1) Zebranie przewodniczących Rad Klasowych informuje uczniów o terminie i zasadach
przeprowadzania wyborów oraz ustala termin zgłaszania kandydatów.
2) Zgłaszanie kandydatur do Prezydium Samorządu Uczniowskiego.
3) Ustalenie listy kandydatów i podanie do publicznej wiadomości.
4) Powołanie Komisji Wyborczej.
5) Kampania wyborcza kandydatów.
6) Wybory.
7) Ogłoszenie wyników wyborów.
8) Początek kadencji nowego Prezydium Samorządu Uczniowskiego.
§2. Terminarz wyborów
1) Zarządzenie wyborów – 8 września 2014r.
2) Ostateczny termin zgłaszania kandydatów – 12 września 2014r.
3) Ogłoszenie listy kandydatów – 15 września 2014r.
4) Czas trwania kampanii – od 16 września do 30 września 2014r.
5) Dzień głosowania – 2 października 2014r.
6) Ogłoszenie wyników – 3 października 2014r.
7) Początek kadencji – 6 października 2014r.
Rozdział 7
WYBÓR OPIEKUNÓW SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO
Art. 19.
§1. Opiekunowie Samorządu Uczniowskiego zostają wybrani przez Kolegium przewodniczących na pierwszym posiedzeniu Prezydium Samorządu Uczniowskiego.
§2. Na liście wyborczej znajdują się nazwiska kandydatów zgłoszonych przez Radę Pedagogiczną .
§3. Opiekunami Samorządu Uczniowskiego zostaje dwóch nauczycieli, którzy otrzymali największą liczbę głosów.
Rozdział 8
PRZEPISY KOŃCOWE
Art. 20.
§1. W chwili ukończenia szkoły przez Przewodniczącego Prezydium Samorządu Uczniowskiego władzę przejmuje Kolegium Samorządu Uczniowskiego składające się z przedstawicieli każdej z klas.
§2. Kolegium Samorządu Uczniowskiego pełni władzę do czasu wyłonienia w wyborach powszechnych Przewodniczącego.
§3. Kolegium Samorządu Uczniowskiego podejmuje decyzje zwykłą większością głosów.
§4. W przypadkach nieobjętych niniejszym regulaminem decyzje podejmują opiekunowie Samorządu Uczniowskiego w porozumieniu z Dyrekcją Szkoły.
Sprawozdanie z zebrania Samorządu Uczniowskiego z dnia 04 września 2014 roku.
W pierwszym powakacyjnym spotkaniu SU uczestniczyli przedstawiciele z 18 oddziałów klasowych. Zabrakło reprezentantów klas 1 e oraz klasy 1 b.
Podczas zebrania ustalono co następuje:
Sprawozdanie z zebrania członków Samorządu Uczniowskiego z dnia 29 listopada 2013 roku.
Na zebraniu poruszone zostały następujące zagadnienia:
W dniu 02.10.2013 roku odbyło się zebranie Samorządu Uczniowskiego, w którym uczestniczył przewodniczący Rady Rodziców Pan Sławomir Kmiecik. W zebraniu wzięli udział przewodniczący klas I, II i III oraz opiekunowie SU- Panie Monika Cieślińska i Agnieszka Wietrzyńska.
Podczas spotkania Pan Przewodniczący scharakteryzował działalność Rady Rodziców oraz przytoczył kilka przykładów w jaki sposób wspierane są inicjatywy ze środków finansowych RR. Pan Kmiecik zaproponował uczniom wzięcie udziału w dwóch konkursach:
- „Jesteś widoczny- jesteś bezpieczny” (Czyli co należy zrobić aby uczniowie byli lepiej widoczni)
Odbiorcami tej akcji mieli by być wszyscy uczniowie naszej szkoły- piesi oraz rowerzyści, którzy często poruszają się po drogach bez odpowiedniego oświetlenia. Szczególnie w okresie jesienno- zimowym, kiedy dni są krótsze i szybciej zapada zmrok oraz ograniczona jest widoczność na drodze, ze względu na liczne opady deszczu lub śniegu, piesi i kierujący jednośladami są szczególnie narażeni na niebezpieczeństwa czyhające w ruchu drogowym.
- „Zachowaj trzeźwy umysł w sytuacji kryzysowej”
Głównym celem kampanii Zachowaj Trzeźwy Umysł jest zwiększenie zaradności uczniów w sytuacji konieczności udzielenia drugiej osobie pierwszej pomocy. Kampania ta ma na celu zwiększenie wiedzy z zakresu udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej oraz przeciwdziałanie bierności i bezradności w sytuacjach wymagających natychmiastowej reakcji.
Oba konkursy spotkały się z dużą aprobatą uczniów.
Zasady konkursów zostaną podane w najbliższym czasie.
Na zebraniu uczniowie poruszyli też następujące tematy:
- Wprowadzenie zdrowej żywności w sklepiku szkolnym to znaczy, owoców w postaci jabłek oraz bułek.
- Skierowanie prośby do MZK w Ostrowie Wielkopolskim w celu lepszego dopasowania rozkładu jazdy autobusów miejskich linii: A, 22 i 25 z planem lekcji naszego gimnazjum
- Przywrócenie radiowęzła w celu przekazywania istotnych informacji oraz komunikatów na bieżąco w trakcie lekcji.
Sprawozdanie z zebrania Samorządu Uczniowskiego z dnia 13 września 2013 roku.
Na pierwszym w tym roku szkolnym zebraniu obecni byli przedstawiciele następujących klas: 1B, 1C, 1F, 1G, 1H, 2B, 2C, 2D, 2F,3A, 3B, 3C, 3E, 3F i 3G
Na zebraniu poruszono następujące zagadnienia:
Wybory do SU będą przeprowadzone pod kątem realizacji projektu Lipdub około połowy października. Na zebraniu omówiony został pomysł realizacji tego projektu, obiecano przeprowadzić rozmowy z konkretnymi nauczycielami by uczynić ich odpowiedzialnymi za konkretne partie projektu oraz by dać przedstawicielom klas zarys sposobu realizacji tego projektu.
pragniemy po raz kolejny zachęcić uczniów do udziału w kolejnej edycji akcji charytatywnej Szkoło Pomóż i Ty na rok szkolny 2013/2014
Tegoroczna akcja, stawia za cel pomoc 22-letniej Justynie Niedziałek, która w wyniku nieszczęśliwego wypadku w 2009 r. straciła 4 palce prawej dłoni. Justyna aktualnie studiuje, aby móc w przyszłości realizować swoje marzenia. Prawidłowe funkcjonowanie wśród rówieśników i w życiu dorosłym ułatwią jej specjalistyczne protezy palców. Koszt protez około 65 000 zł zdecydowanie przewyższa możliwości finansowe rodziny Justyny, dlatego przede wszystkim od ofiarności i dobroci ludzi o otwartym sercu zależeć będzie powrót do sprawności i możliwość bycia aktywnym zawodowo.
Dla najbardziej aktywnych szkół, które w regulaminowym terminie do 30.11.2013 r. nadeślą zgłoszenia do konkursu, ufundowane zostały 3 wysokiej klasy laptopy przydatne w edukacji dzieci i młodzieży. Konkurs LAPTOP DLA SZKOŁY będzie odbywał się według zasad, zgodnie z którymi każda szkoła niezależnie od liczby uczniów ma równe szanse na zdobycie nagrody. Zachęcamy Państwa do zapoznania ze szczegółami konkursu oraz do wzięcia udziału w akcji charytatywnej Szkoło Pomóż i Ty. Informacje dostępne na stronie fundacji www.pomozity.org.
Pragniemy się włączyć również do akcji pt.: Góra Grosza która rusza w dniach od 21 listopada do 2 grudnia.
Celem akcji Góra Grosza jest zebranie funduszy na pomoc dzieciom wychowującym się poza własną rodziną, w tym na tworzenie i dofinansowanie domów dla dzieci, rodzinnych domów dziecka, pogotowi rodzinnych, kwalifikowanych rodzin zastępczych oraz dla najbardziej potrzebujących domów dziecka, które realizują prorodzinne programy wychowawcze.
W tym roku akcja ma być skierowana na pomoc małym domom dla dzieci.
Sprawozdanie z Zebrania Samorządu Uczniowskiego z dnia 22 maja 2013
Podczas zebrania obecni byli przedstawiciele następujących klas:
1d, 1e, 1f, 2a, 2b, 2c,2d,2e,2f, 3a,3b, 3c,3d, 3f i 3h
Na zebraniu ustalono co następuje:
-Do poniedziałku 27 maja klasy zgłaszają kandydatów do wyborów do SU
-Zasady zgodnie z którymi przeprowadzone zostaną wybory przedstawione zostaną uczniom w odrębnym dokumencie
-Pani Kamila Krawczyk zgodziła się poprowadzić kampanię i przewodniczyć pracom komisji mającej wyłonić członków nowego zarządu
-Kandydatami do SU nie mogą zostać osoby z nieodpowiednią lub naganną oceną z zachowania
-Kandydaci zobowiązani są do podania celów i założeń kampanii oraz samodzielnie dobierają sobie zespół odpowiedzialny za przeprowadzenie kampanii informacyjnej/reklamowej
-Kandydować mogą uczniowie z klas pierwszych i drugich
-Wybory do SU powiązane zostaną z realizacją projektu lipdub
-Uczniowie chętni do wzięcia udziału w wyborach do SU składają swoją kandydaturę do pani Kamili Krawczyk lub do opiekunek SU do dnia 10 czerwca
- Kampania reklamowa rusza już od wtorku 28 maja 2013
-Plakaty prezentujące zalety kandydatów muszą zostać przedstawione do wglądu opiekunom SU zanim zostaną opublikowane społeczności szkolnej
-Na plakatach przedstawić należy realne cele (np. zorganizowanie imprezy charytatywnej) z uwzględnieniem bazy naszej szkoły
Sprawozdanie z zebrania Samorządu Uczniowskiego z dnia 17 kwietnia 2013 roku.
Na zebraniu obecni byli przedstawiciele następujących klas: 1A, 1D, 1F, 2A, 2B, 2C, 2E, 2F,3B,3C,3G oraz 3H.
Podczas zebrania poruszone zostały następujące zagadnienia:
Podczas zebrania ustalono co następuje:
1. Dobiega końca akcja zbiórki odpadów wtórnych organizowanej pod hasłem: „Chrońmy Naturę-Zbierajmy Puszki, Kartoniki i Makulaturę”, w której uczniowie naszej szkoły biorą również udział. Zbiórka odpadów trwać będzie do 29 kwietnia (poniedziałek) a podsumowanie konkursu i wręczenie nagród odbędzie się tradycyjnie już podczas tegorocznego Festynu Miejskiego MajOSTaszki 11 maja 2013 roku około godziny 18.15 na scenie głównej.
W związku z tym apelujemy do wszystkich uczniów naszej szkoły o zbieranie odpadów, to jest zgniecionych puszek i makulatury (związanej sznurkiem) i przynoszenie ich w czwartki do świetlicy do opiekuna SU. Zbiórka trwać będzie do dnia 30 kwietnia bieżącego roku. Regulamin konkursu dostępny u opiekunów SU.
Apelujemy do wszystkich uczniów naszej szkoły o zbieranie odpadów, to jest zgniecionych puszek i makulatury (związanej sznurkiem) i przynoszenie ich do świetlicy do opiekuna SU. Dotychczas udało nam się zebrać jedynie znikome ilości odpadów. Prosimy o przekazanie przedstawicieli klas tej informacji podczas najbliższych spotkań zespołów klasowych w obecności wychowawcy.
2. W najbliższym terminie wybrani przedstawiciele Samorządu Uczniowskiego w osobach Marysi Czuby oraz Weroniki Fojud z klasy 3H będą rozprowadzały cegiełki wspierające działalność Stowarzyszenia Konferencji Św. Wincentego A Paulo działającego przy Konkatedrze w Ostrowie Wielkopolskim. Celem stowarzyszenia jest pomoc dla dzieci z rodzin patologicznych. Otrzymaliśmy łącznie do rozprowadzenia wśród uczniów 60 sztuk cegiełek w kwocie po 2,50 za sztukę. Losowanie nagród wśród posiadaczy cegiełek odbędzie się tradycyjnie już podczas inauguracji XX FESTYNU RODZINNEGO który rozpocznie się w piątek 3 maja 2013 o godzinie 12 w Parku Miejskim.
Cegiełki te związane są również z zaproszeniem przez wyżej wymienione stowarzyszenie do naszego miasta Wojciecha Cejrowskiego znanego polskiego dziennikarza, satyryka i podróżnika w ramach wspierania tej organizacji.
3. Zwracamy uwagę na akty wandalizmu – rysowanie blatów ławek uczniowskich, niszczenie zeszytów innych uczniów, umieszczanie rysunków męskich genitaliów. Prosimy by nie siadać na parapetach okien oraz umywalkach w toaletach. Nie opuszczamy terenu szkoły podczas zajęć lekcyjnych. Nie wolno udawać się na pobliską stację paliw czy do sklepu.
4. Po egzaminach gimnazjalnych wcielamy w życie pomysł promocji naszej szkoły poprzez montaż videoklipu zwanego Lip dubem. Zapraszamy wszystkich chętnych do współpracy.
Sprawozdanie z zebrania Samorządu Uczniowskiego z dnia 07 marca 2013 roku
Na zebraniu obecni byli przedstawiciele następujących klas:
1A, 1B, 1E, 2B, 2C, 2D, 2E, 2G, 3A, 3C, 3D, 3E, 3F, 3H
a) Uczniowie włączają się do akcji zbiórki odpadów wtórnych organizowanej wspólnie przez Zakład Oczyszczania i Gospodarki Odpadami „MZO” S.A. oraz Gminę Miasta Ostrów Wielkopolski. Akcja pod hasłem: „Chrońmy Naturę-Zbierajmy Puszki, Kartoniki i Makulaturę” organizowana jest już po raz piąty i skierowana jest do wszystkich mieszkańców oraz dzieci i młodzieży ze szkół.
Podsumowanie konkursu i wręczenie nagród odbędzie się tradycyjnie już podczas tegorocznego Festynu Miejskiego MajOSTaszki 11 maja 2013 roku około godziny 18.15 na scenie głównej.
W związku z tym apelujemy do wszystkich uczniów naszej szkoły o zbieranie odpadów, to jest zgniecionych puszek i makulatury (związanej sznurkiem) i przynoszenie ich w czwartki do świetlicy do opiekuna SU. Zbiórka trwać będzie do dnia 30 kwietnia bieżącego roku. Regulamin konkursu dostępny u opiekunów SU.
b) Uczniowie przystępują również do Konkursu Na Najpiękniejszą Palmę Wielkanocną organizowanego przez Wydział Edukacji i Sportu-Referat Oświaty Urzędu Miejskiego w Ostrowie Wielkopolskim.
Uczestnicy konkursu mają za zadanie wykonać tradycyjne palmy wielkanocne wielkości przynajmniej 150 cm. Do ich przygotowania należy wykorzystać tworzywa naturalne i tradycyjne formy zdobienia (gałęzie, słoma, kolorowa bibuła, papier, włóczka, pióra, suszone kwiaty, borowina, żarnowiec, bukszpan, bazie, krepa, wstążka, wydmuszki, itp.)
Zainteresowane klasy prosimy o dostarczenie palm do opiekunów SU do dnia 14 marca bieżącego roku.
c) Osoby chętne zapraszamy do współpracy przy montażu tak zwanego Lip dubu, którego celem będzie promocja naszej szkoły.
Lip bud to rodzaj wideoklipu, w którym występujące osoby poruszają wargami do puszczonej z playbacku piosenki. Lid dub często przedstawia osobę lub osoby przemieszczające się po pomieszczeniach. Występujące w nim osoby poruszają wargami do puszczonej z playbacku piosenki.
Poniżej podajemy link do strony z przykładowym wideoklipem.
LINK do lip duba Dąbrówki (ZSO nr 10 w Poznaniu):
Sprawozdanie z działalności Samorządu Uczniowskiego w ramach konkursu „Bezpieczna Szkoła-Bezpieczny Uczeń 2012/2013”
Głównym celem jaki nam przyświecał było wykształcenie u uczniów umiejętności budowania właściwych więzi społecznych opartych na miłości i wzajemnym szacunku. W tym celu zastosowaliśmy proste metody wychowawcze i podstawowe techniki pedagogiczne, dzięki którym zachowanie uczniów naszej szkoły miało się zmienić na lepsze. Wszelkie nasze działania dążyły do tego aby:
-zapewnić uczniom bezpieczne poruszanie się w najbliższym otoczeniu poprzez zaprezentowanie czytelnego zestawu zakazów i praw
-ustanowić nagrodę jako główną metodę wychowawczą
-angażować uczniów do wykonywania codziennych prac i odpowiedzialności za swoje rzeczy
-nauczyć uczniów odpowiedzialności za czyny i słowa.
Realizatorami tego zadania byli wszyscy uczniowie naszej szkoły.
Efekty pracy uczniów widoczne są w całej szkole w postaci rozwieszonych prac plastycznych.
Poniżej przedstawiamy wam listę uczniów zakwalifikowanych do drugiego etapu konkursu oraz kilka zdjęć z podsumowania konkursu.
W załączniku dostępne jest nagranie piosenki autorstwa naszych uczniów. Po prostu bomba!
Do następnego etapu zakwalifikowały się prace następujących uczniów:
1. Patrycja Szewczyk: IIIB
Dominika Szwed: IIIB
2. Weronika Dwornik: IIE
3. Monika Mądrzak: IIB
4. Natalia Glinkowska: IIC
Dominika Glinkowska: IIC
5. Agata Twardowska: IIC
6. Adrianna Przybylska: IC
Olga Łuczak: IC
7. Anna Błoch: IC
8. Anna Błoch: IC
9. Weronika Karbowiak: IIB
10. Wiktoria Pałasz: IF
Klaudia Konieczna: IF
Z niecierpliwością czekamy teraz na rozwiązanie drugiego ogólnopolskiego etapu wyżej wymienionego konkursu.
Prosimy trzymać kciuki za naszych uczniów!!!
Akcje Samorządu Uczniowskiego Gimnazjum nr 4 w Ostrowie Wielkopolskim w roku szkolnym 2012/13
Osoby odpowiedzialne: Maria Czuba III H, Agnieszka Borońska: IIIB `
Uczennice klasy IIIb ( Klaudia Bodył, Julia Kubeczka i Amanda Kaszubowska) w ramach tego konkursu wykonały tak zwany Eko-strój i zajęły III miejsce.
- Dominika Pałasz: IIID, Dorota Świątek: IIID, Konrad Sikora IIID, Marek Stodolny: IIID, Błażej Busza: IIID, Natalia Krawiec: IIE, Marta Bednarek: IIE, Julia Pacyna IC, Adrianna Przybylska IC
5. Zorganizowanie stoiska z domowym ciastem w związku z akcją charytatywną przeprowadzoną dnia 7 grudnia pod hasłem: „Popisy Kulinarne Naszych Uczniów”. Pieniądze ze sprzedaży ciast zostały przekazane Kamili chorej na białaczkę. Osoby biorące udział w akcji pieczenia i sprzedaży ciast wymienione zostały poniżej:
Dominika Pałasz: IIID, Weronika Pałasz: IF, Karol Litewka: IIIG, Patrycja Rudowicz: IIC, Klaudia Ciszewska: IID, Dagmara Grupa IID, Maria Przybylska IIF, Martyna Błaszczyk: IIF, Emilia Myślicka: IB, Magdalena Rzeźnik IE, Weronika Swędrowska IE, Julia Koperdowska IIB, Gabrysia Zawadzka II B, Monika Mądrzak IIB, Antonina Baraniak IIIH, Maria Czuba IIIH, Aleksandra Bałoniak IF, Aleksandra Mucha IF, Weronika Fojud IIIH, Daria Borowczyk IF, Weronika Hybsz IF
6. Wykonanie ozdób bożonarodzeniowych na ostrowskim rynku, ozdobienie choinki bożonarodzeniowej podczas imprezy pod patronatem Prezydenta Miasta Ostrowa Wielkopolskiego pana Jarosława Urbaniaka
7. Włączenie się w organizację turnieju charytatywnego pt.: „Dopóki Żyjesz Jesteś Zwycięzcą”
- Natalia Ogrodowicz IIID, Klaudia Kryjom IIID, Kinga Wiśniewska IIID, Weronika Swędrowska IE, Karol Litewka IIIG, Mariusz Drygas III B, Daria Borowczyk I B, Dawid Pietrzak II B, Jolanta Szczotka II B, Joanna Kaczmarek II , Julia Koperdowska II B, Julia Guździoł II B, Hubert Gulcz IIB, Arkadiusz Śmigiel II B, Jakub Nong II B, Iga Fiałkowska II B, Monika Morgiel II B Krzysztof Urban II B
8. Zapalenie zniczy na grobach Powstańców Wielkopolskich z okazji Święta Zmarłych
9. Zbiórka plastikowych nakrętek dla Kubusia (akcja nadal trwa)
10. Opracowanie regulaminu i zorganizowanie eliminacji wewnątrzszkolnych do konkursu pt.: Bezpieczna szkoła, bezpieczny uczeń. Prawo, przyjaźń i tolerancja w Gimnazjum Nr 4.
Poniżej prezentujemy listę uczniów najbardziej zaangażowanych w prace Samorządu Uczniowskiego Gimnazjum nr 4 w Ostrowie Wielkopolskim w pierwszym semestrze roku szkolnego 2012/13
Uczniowie szczególnie wyróżnieni to:
-Agata Andrzejak klasa 3F
-Marysia Czuba klasa 3H
-Karol Litewka klasa 3G
-Klaudia Kryjom klasa 3D
-Katarzyna Rynkowska klasa 3A
-Agata Twardowska klasa 2C
-Patrycja Rudowicz klasa 2C
Serdecznie dziękujemy!