Nabór 2017 Powtórki z czwórki DZIENNIK LIBRUS POCZTA GALERIA PLAN LEKCJI BIBLIOTEKA Facebook Strona główna

Działalność samorządu szkolnego

 

Sprawozdanie z  zebrania Samorządu Uczniowskiego z dnia 25 marca 2015 roku

W zebraniu uczestniczyli przedstawiciele wszystkich klas.

Podczas zebrania:

  1.  ogłoszony został regulamin konkursu majOstaszkowego pod hasłem: „Nasze miasto szanujesz, gdy  odpady segregujesz.”  Zgodnie z zasadami konkursu w naszej szkole będzie prowadzona zbiórka  płyt CD/DVD oraz makulatury (gazet, książek, kartonów) do dnia 27 kwietnia bieżącego roku. Odpady te należy przynosić do świetlicy szkolnej.

Szczegółowe informacje  dotyczące warunków konkursu można uzyskać na podstawie lektury załączonego regulaminu wyżej wymienionego konkursu.

  1. podjęto decyzję o udziale naszej szkoły w kolejnej edycji  akcji pt.: „Gorączka Złota”. Do końca maja uczniowie mogą przynosić przeliczone monety jedno-, dwu- i pięciogroszowe do opiekunów SU lub do pani Anny Żmudy-Kuberackiej – opiekuna szkolnego Koła PCK.
  2. Apelowano o udział w trwającym głosowaniu na najpiękniejszy projekt stroju zimy i wiosny . W tym celu należy lajkować  wybrane zdjęcie na profilu internetowym facebook naszej szkoły.
  3. Przedstawiono pomysł Rady Rodziców na zaprojektowanie maskotki naszej szkoły. Maskotka ta miałaby towarzyszyć uczniom podczas różnych uroczystości  np.: o charakterze sportowym. Projekt maskotki powinien kojarzyć się z naszą szkołą . Termin realizacji projektu – do końca maja bieżącego roku.
  4. Przedstawiono pomysł Rady Rodziców dotyczący uczniów klas III polegający na wykonaniu zwariowanych zdjęć mających trafić na tablo szkoły. Zdjęcia powinny  zostać wykonane w taki sposób aby nie naruszały niczyich dóbr osobistych.

 

Wszystkich uczniów pragniemy również poinformować, iż do drugiego etapu konkursu Bezpieczny Uczeń- Bezpieczna Szkoła o charakterze ogólnopolskim  przesłane zostały następujące prace :

 

1.  Paweł  Chytła,  Mateusz  Zimniak:  klasa  IID

2.  Kacper  Majchrzak,  Wojciech  Binek,  Konrad  Dudka:  klasa  IIC

3.  Wiktoria  Niklas,  Paulina  Kałużna,  Aleksandra  Kostera,  Aleksandra  Świtoń:  klasa  IC

4.  Justyna  Zwiernik,  Adrianna  Piekiełek,  Anna  Gustawska,  Agnieszka  Wałczyk,  Klaudia  Kaczmarek:  klasa  ID

5.  Weronika  Juja,  Patrycja  Baszak,  Sylwia  Poprawa,  Amanda  Witoń:  klasa  ID

6.  Klaudia  Ziętek:  ID

7.  Julia  Baura,  Oliwia  Grzęda,  Oliwia  Gieżek,  Karolina  Malkowska,  Aleksandra  Kowal,  Maja  Rzekiecka:  klasa  ID

8.  Klasa  IIID:  praca  zbiorowa  31  uczniów

9.  Klasa  IIH:  praca  zbiorowa  29  uczniów

10.  Klasa  IIE:  praca  zbiorowa  28  uczniów

Regulamin konkursu “Nasze miasto szanujesz, gdy odpady segregujesz”

1

3

Sprawozdanie z  zebrania Samorządu Uczniowskiego z dnia 25 marca 2015 roku

W zebraniu uczestniczyli przedstawiciele wszystkich klas.

Podczas zebrania:

  1.  ogłoszony został regulamin konkursu majOstaszkowego pod hasłem: „Nasze miasto szanujesz, gdy  odpady segregujesz.”  Zgodnie z zasadami konkursu w naszej szkole będzie prowadzona zbiórka  płyt CD/DVD oraz makulatury (gazet, książek, kartonów) do dnia 27 kwietnia bieżącego roku. Odpady te należy przynosić do świetlicy szkolnej.

Szczegółowe informacje  dotyczące warunków konkursu można uzyskać na podstawie lektury załączonego regulaminu wyżej wymienionego konkursu.

  1. podjęto decyzję o udziale naszej szkoły w kolejnej edycji  akcji pt.: „Gorączka Złota”. Do końca maja uczniowie mogą przynosić przeliczone monety jedno-, dwu- i pięciogroszowe do opiekunów SU lub do pani Anny Żmudy-Kuberackiej – opiekuna szkolnego Koła PCK.
  2. Apelowano o udział w trwającym głosowaniu na najpiękniejszy projekt stroju zimy i wiosny . W tym celu należy lajkować  wybrane zdjęcie na profilu internetowym facebook naszej szkoły.
  3. Przedstawiono pomysł Rady Rodziców na zaprojektowanie maskotki naszej szkoły. Maskotka ta miałaby towarzyszyć uczniom podczas różnych uroczystości  np.: o charakterze sportowym. Projekt maskotki powinien kojarzyć się z naszą szkołą . Termin realizacji projektu – do końca maja bieżącego roku.
  4. Przedstawiono pomysł Rady Rodziców dotyczący uczniów klas III polegający na wykonaniu zwariowanych zdjęć mających trafić na tablo szkoły. Zdjęcia powinny  zostać wykonane w taki sposób aby nie naruszały niczyich dóbr osobistych.

 

Wszystkich uczniów pragniemy również poinformować, iż do drugiego etapu konkursu Bezpieczny Uczeń- Bezpieczna Szkoła o charakterze ogólnopolskim  przesłane zostały następujące prace :

 

1.  Paweł  Chytła,  Mateusz  Zimniak:  klasa  IID

2.  Kacper  Majchrzak,  Wojciech  Binek,  Konrad  Dudka:  klasa  IIC

3.  Wiktoria  Niklas,  Paulina  Kałużna,  Aleksandra  Kostera,  Aleksandra  Świtoń:  klasa  IC

4.  Justyna  Zwiernik,  Adrianna  Piekiełek,  Anna  Gustawska,  Agnieszka  Wałczyk,  Klaudia  Kaczmarek:  klasa  ID

5.  Weronika  Juja,  Patrycja  Baszak,  Sylwia  Poprawa,  Amanda  Witoń:  klasa  ID

6.  Klaudia  Ziętek:  ID

7.  Julia  Baura,  Oliwia  Grzęda,  Oliwia  Gieżek,  Karolina  Malkowska,  Aleksandra  Kowal,  Maja  Rzekiecka:  klasa  ID

8.  Klasa  IIID:  praca  zbiorowa  31  uczniów

9.  Klasa  IIH:  praca  zbiorowa  29  uczniów

10.  Klasa  IIE:  praca  zbiorowa  28  uczniów

 

Gimnazjum  nr  4                                                                     Ostrów  Wielkopolski  20.03.2015

im.  Powstańców  Wielkopolskich

ul.  Krotoszyńska  171

63-400  Ostrów  Wielkopolski

 

 

 

PROTOKÓŁ

z  etapu  szkolnego  konkursu  “Bezpieczna  Szkoła – Bezpieczny  Uczeń”

            Dnia  20.03.2015  roku  odbyło  się  posiedzenie  komisji  w  sprawie  wybrania

10  najlepszych  prac  do  następnego  etapu  konkursu  “Bezpieczna  Szkoła – Bezpieczny  uczeń”

Do  konkursu  przystąpiło  15  klas  naszego  gimnazjum.  Komisja  wyłoniła  10  prac ilustrujących  zasady  bezpiecznego  zachowania  się  w  relacjach  międzyludzkich  (nauczyciel-uczeń,  dziecko-rodzina,  koledzy  w  miejscu  zamieszkania,  osiedlu,  miejscowości )

 Spośród  15  prac  jury  w  składzie:

Przewodnicząca:  Beata  Dymna Heine – vicedyrektor

Członkowie:

-  Leszek  Łukawski – nauczyciel  plastyki

-  Monika  Jaskuła – opiekun  Samorządu  Uczniowskiego

-  Agnieszka  Wietrzyńska – opiekun  Samorządu  Uczniowskiego,

zakwalifikowało  do  następnego  etapu  10  najlepszych  prac:

1.  Paweł  Chytła,  Mateusz  Zimniak:  klasa  IID

2.  Kacper  Majchrzak,  Wojciech  Binek,  Konrad  Dudka:  klasa  IIC

3.  Wiktoria  Niklas,  Paulina  Kałużna,  Aleksandra  Kostera,  Aleksandra  Świtoń:  klasa  IC

4.  Justyna  Zwiernik,  Adrianna  Piekiełek,  Anna  Gustawska,  Agnieszka  Wałczyk,  Klaudia  Kaczmarek:  klasa  ID

5.  Weronika  Juja,  Patrycja  Baszak,  Sylwia  Poprawa,  Amanda  Witoń:  klasa  ID

6.  Klaudia  Ziętek:  ID

7.  Julia  Baura,  Oliwia  Grzęda,  Oliwia  Gieżek,  Karolina  Malkowska,  Aleksandra  Kowal,  Maja  Rzekiecka:  klasa  ID

8.  Klasa  IIID:  praca  zbiorowa  31  uczniów

9.  Klasa  IIH:  praca  zbiorowa  29  uczniów

10.  Klasa  IIE:  praca  zbiorowa  28  uczniów

 

 

Podpisy  członków  komisji:

Przewodnicząca:  Beata  Dymna Heine

Członkowie:

-  Leszek  Łukawski

-  Monika  Jaskuła

-  Agnieszka  Wietrzyńska

 

Sprawozdanie z zebrania Samorządu Uczniowskiego z dnia 14 stycznia 2015 roku.

Podczas zebrania poruszone zostały następujące zagadnienia:

  1. Uczniowie zaznajomieni zostali w regulaminem konkursu pt. „Bezpieczna Szkoła- Bezpieczny Uczeń”. Regulamin wyżej wymienionego konkursu jest dostępny na naszej stronie internetowej w zakładce:
  2. Uczniowie zostali poinformowani o organizacji dyskoteki szkolnej w dniu 12.02 bieżącego roku szkolnego.
  3. Uczniowie zostali poinformowani o zmianach dotyczących organizacji pracy w naszej szkole będących skutkiem przeprowadzonych dnia 12 grudnia 2014 debat uczniowskich.

A)Uczniowie mogą już korzystać z dodatkowego wyjścia z przodu budynku na przerwach międzylekcyjnych o godzinach 13.10-13.20 oraz 14.05-14.10

B)Na holu dolnym przy świetlicy udostępnione zostały dla uczniów toalety

C) We wszystkich salach ustawione zostały punktualnie zegary

D)W szatniach na w-f dziewcząt zamontowane zostały lustra

E) Wydłużono czas w którym zapalone są światła w szatniach na w-f każdorazowo do 20 minut

F) Każda ze sal lekcyjnych zaopatrzona została w szufelki i miotełki

G) W sklepiku zamontowana została dodatkowa listwa uniemożliwiająca przechodzenie za ladę

H) W kuchni umieszcza się odtąd tygodniowy jadłospis

 

Już niedługo powiadomimy Was o wprowadzeniu w życie kolejnych udogodnień, których pomysłodawcami są nasi uczniowie.

 

Regulamin Konkursu Bezpieczna Szkoła – Bezpieczny Uczeń

  1. W etapie szkolnym konkursu bierze udział każda klasa, która w terminie od 02 lutego do 11 marca 2015roku złoży pracę u opiekunów Samorządu Uczniowskiego.

  2. Każda klasa wykona minimum jedną pracę plastyczną, komiks ilustrujący zasady bezpiecznego zachowania się w relacjach międzyludzkich (nauczyciel-uczeń, dziecko-rodzina, koledzy w miejscu zamieszkania, osiedlu, miejscowości). Ponadto każda klasaułoży krótką piosenkę z pokładem muzycznym w dowolnym stylu muzyki.

  3. Sposób wykonania pracy:

  1. technika komputerowa

  2. dowolna technika plastyczna (np. wyklejanka, kolaż, malowanie na szkle, itp.)

  3. piosenka (powinna promować właściwe zachowania międzyludzkie zgodne z zasadami savoir vivru ).

  1. Każda praca może być wykonana indywidualnie lub też być efektem pracy grupy uczniów.

  2. Do konkursu mogą być zgłoszone tylko te prace, które nie naruszają praw autorskich innych osób oraz nie były wcześniej nigdzie prezentowane i publikowane.

  3. Na odwrocie pracy należy umieścić dane autora (imię i nazwisko ucznia, klasa). Jeśli praca wykonana została przez grupę uczniów na jej odwrocie należy podać dane wszystkich współautorów.

  4. Spośród złożonych prac jury zakwalifikuje 10 najlepszych prac do następnego etapu konkursu.

  5. W skład jury wejdą: przedstawiciel dyrekcji, nauczyciel plastyki oraz opiekunowie Samorządu Uczniowskiego.

SPRAWOZDANIE  Z  ZEBRANIA  SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO  Z  DNIA  26.11.14

Podczas zebrania mówiono o:

1.  Dyskotece szkolnej :  27.11.14. Przypomniano o  tym,  że wstęp  na  dyskotekę  jest bezpłatny i możliwy tylko  za  okazaniem  biletu  wstępu  otrzymanego  przez  wychowawcę.  Podczas dyskoteki będzie można zakupić napoje w  sklepiku szkolnym zorganizowanym  przy  sali  gimnastycznej. Uczniowie zostawiają kurtki oraz torby w szatni  przy  sali  gimnastycznej. Uczniowie zostali poinformowani o zakazie  wnoszenia  na  dyskotekę  jakichkolwiek napojów.  Uczniowie  mogą  zostać  skontrolowani  przez  nauczycieli  przy  wejściu na dyskotekę.. Po dyskotece uczniowie zostają odbierani osobiście rodziców. Samodzielny powrót do domu bez osoby dorosłej nie jest możliwy. Uczeń może opuścić dyskotekę wcześniej  jedynie w przypadku,  gdy  jego rodzice  osobiście  odbiorą  dziecko. Uczniowie zostali poinformowani również, nie ma  powrotu  na  dyskotekę  po  uprzednim  wyjściu.

2.  Uczniowie wyrazili chęć wzięcia udziału w akcji obdarowania drobnymi prezentami dzieci z Powiatowego  Ośrodka  Wsparcia  dla  Dzieci  i  Młodzieży  Upośledzonych  Umysłowo. Akcja ta zapoczątkowana przez klasę II d ma polegać na zorganizowaniu  upominków  mikołajkowych  w  postaci  pomocy  dydaktycznych  i  przyborów  szkolnych  oraz słodyczy.

Uczniowie  pozytywnie  zareagowali   na  prośbę klasy II d  i  zaproponowali   zakup  słodyczy  w  hurtowni  oraz wyrazili  chęć  zebrania  skromnych  2  złotych  od  klasy  na  wyżej  wymieniony  cel.

3.  Omówiona została akcja  charytatywna  dla  Domu  Samotnej  Matki  w  Odolanowie-Zbieramy  dla  maluchów  pieluchy,  chusteczki  nawilżające,  słoiczki z  gotowym  jedzeniem,  ubranka,  zabawki  (czyste  wyprane)  itp.  Podarunki  przynosimy  do  dnia  17.12.2014  roku  do  sali  nr  7.  Inicjatorem  akcji  jest  klasa  IIIB  a  koordynatorem  pani  Renata  Kowalczyk.

4.  Przedstawiono ogólnopolską  akcję  ”Góra  Grosza” – przedstawiono  uczniom  regulamin  poproszono  o  przedyskutowanie  w  klasach  czy bierzemy  udział  w  tej  akcji.

5.  Zaprezentowano regulamin konkursu  “Bezpieczna  Szkoła – Bezpieczny  Uczeń.   Regulamin  ten  zostanie  umieszczony  na  stronie  szkoły.  W  ramach  tego  projektu  ogłoszono konkurs  na  nagranie piosenki  dotyczącej  zasad savoir – vivre.

6.  Przypomniano  o  trwającym głosowaniu  na  film  SQLchef  na  stronie  Tesco  dla  szkół.

 

SPRAWOZDANIE  Z  ZEBRANIA SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO  Z  DNIA  18.11.14

Podczas zebrania  poruszono  następujące tematy:

1.  Dyskoteka  szkolna odbędzie się  27.11.14.  Wstęp  na  dyskotekę  jest bezpłatny i możliwy tylko  za  okazaniem  biletu  wstępu  otrzymanego  przez  wychowawcę.  Podczas dyskoteki będzie można zakupić napoje w  sklepiku szkolnym zorganizowanym  przy  sali  gimnastycznej. Uczniowie zostawiają kurtki oraz torby w szatni  przy  sali  gimnastycznej.

2.  Uczniowie wyrazili chęć wzięcia udziału w akcji obdarowania drobnymi prezentami dzieci z Powiatowego  Ośrodka  Wsparcia  dla  Dzieci  i  Młodzieży  Upośledzonych  Umysłowo. Akcja ta zapoczątkowana przez klasę II d ma polegać na zorganizowaniu  upominków  mikołajkowych  w  postaci  pomocy  dydaktycznych  i  przyborów  szkolnych  oraz słodyczy.

3.  Po raz kolejny propagowano akcję udzielania pomocy koleżeńskiej  w  ramach  projektu  edukacyjnego  “Umiem,  wiem  rozumiem,  pomagam”.

4.  Przypomniano  uczniom  o  zasadach  prawidłowego  zachowania  w  szkole.  w  domu,  w  miejscach  publicznych.

5.  Uczniowie zostali poinformowani   o  zakazie  organizowania  nocy  filmowych.

6.  Uczniowie dyskutowali na temat wyrażenia zgody na spożywanie   wody  niegazowanej w  trakcie  lekcji. Picie wody w małych ilościach nie zakłócając przebieg zajęć lekcyjnych ma pomagać w zachowaniu koncentracji. Pomysł ten ma zostać – przedyskutowany  w  klasach  z  wychowawcą.

Sprawozdanie  z  zebrania  Samorządu  Uczniowskiego  z  dnia  29.09.2014

Na  zebraniu  poruszono  następujące  tematy:

1.  Kampania  wyborcza – wybory  do  Samorządu  Uczniowskiego.  Zostały  omówione  procedury  dotyczące  głosowania  w  dniu  02.10.2014 roku. Przekazano  uczniom,  że   pieczę  nad  prawidłowym  przebiegiem  wyborów w  dniu  02.10.2014  roku  będą  sprawowały  p. Sylwia  Różalska  i  p. Kamila  Krawczyk.

2.  Przypomniano  uczniom,  że  dalej  trwa  całoroczna akcja  zbiórki  plastikowych  nakrętek  na  cel charytatywny.

3.  Przypomniano  uczniom,  że  w  dalszym  ciągu  trwa   zbiórka  używanych  gier  planszowych  w celu  wsparcia  dziecięcego  oddziału  ostrowskiego  szpitala.

4.  Przekazano  uczniom,  że  w  ramach  corocznej  współpracy  z  Fundacją  na  Rzecz  Osób  Niewidomych  i  Niepełnosprawnych  “Szkoło  Pomóż  i  Ty”  zostanie  przeprowadzona  zbiórka  środków  finansowych  przez  rozprowadzanie  cegiełek – zakładek  do  książek.  Pieniądze  ze  sprzedaży  cegiełek  zostaną  przekazane  dla  Kamila – chłopca  z  dziecięcym  porażeniem  mózgowym.  Cena  cegiełki  to  1 złoty.  Cegiełki  będą  rozprowadzane  przez  uczennice  z  klasy  IIIb  tj.  Darię  Borowczyk  i  Emilię  Myślicką.

5.  Przypomniano  uczniom  o  konkursach,  w  których  mogą  wziąć  udział.  Regulaminy  są  dostępne  w  LIBRUSIE.

6.  Zaproponowano  zorganizowanie zbiórki  artykułów  szkolnych  z  okazji  Mikołaja  dla  dzieci  i  młodzieży  z  Powiatowego  Ośrodka  Wsparcia  dla  Dzieci  i  Młodzieży  Upośledzonej  Umysłowo w ramach  inicjatywy  klasy  IID.

 

KODEKS WYBORCZY

PRZEPISY WSTĘPNE

  1. Podstawą prawną niniejszego regulaminu stanowi

1)     USTAWA z dnia 5 stycznia 2011 r. Kodeks wyborczy (tj. Dz. U. nr 21 poz.112 z 5 stycznia 2011r. z późniejszymi zmianami)

2)     Ustawa z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty ( tj. Dz. U. nr 95, p.425 r.1991/art.55, z późniejszymi zmianami )

3)     oraz statut Gimnazjum nr 4 im. Powstańców Wielkopolskich w Ostrowie Wielkopolskim

 

  1. Ilekroć w regulaminie mówi się o szkole, należy przez to rozumieć Gimnazjum nr   4 im. Powstańców Wielkopolskich w Ostrowie Wielkopolskim.
  2. W szkole działa Samorząd Uczniowski, zwany dalej „samorządem”, będący jej społecznym organem.

Rozdział 1
PRZEPISY OGÓLNE

Art. 1.

§1. Kodeks wyborczy określa zasady i tryb zgłaszania kandydatów, przeprowadzania oraz warunki ważności wyborów:

1)      Prezydium Samorządu Uczniowskiego Gimnazjum nr 4 im. Powstańców Wielkopolskich w Ostrowie Wielkopolskim

Art. 2.

§1. W wyborach głosować można tylko osobiście, chyba że kodeks stanowi inaczej.

Art. 3.

§1. W tych samych wyborach głosować można tylko jeden raz.

Art. 4.

§ 1. Wybory odbywają się w dniu zajęć dydaktycznych.

Art. 5.

§1. Ilekroć w kodeksie jest mowa o:

1)      wyborach – należy przez to rozumieć wybory Prezydium Samorządu Uczniowskiego Gimnazjum nr 4 im. Powstańców Wielkopolskich w Ostrowie Wielkopolskim

Art. 6.

§ 1. Dokumenty z wyborów są przekazywane do archiwum szkolnego  i mogą być udostępniane za zgodą opiekunów Samorządu Uczniowskiego oraz Dyrekcji Szkoły.

Art. 7.

§ 1. Ilekroć w kodeksie jest mowa o upływie terminu do wniesienia skargi, odwołania lub innego dokumentu do organu wyborczego, należy przez to rozumieć dzień złożenia skargi, odwołania lub innego dokumentu  organowi wyborczemu.

§ 2. Jeżeli koniec terminu wykonania czynności określonej w kodeksie przypada na sobotę albo na dzień ustawowo wolny od pracy, termin upływa pierwszego roboczego dnia po tym dniu.

§ 3. Jeżeli kodeks nie stanowi inaczej, czynności wyborcze określone kalendarzem wyborczym oraz czynności, o których mowa w § 1, są dokonywane w godzinach urzędowania organów wyborczych.

Rozdział 2
PRAWA WYBORCZE  I KADENCJA

Art. 8.

§ 1. Prawo wybierania (czynne prawo wyborcze) ma:

1)     w wyborach Prezydium Samorządu Uczniowskiego – uczeń Gimnazjum nr 4 w Ostrowie Wielkopolskim ;

§ 2. Nie ma prawa wybierania:

1) uczeń ukarany  naganą Dyrektora Szkoły;

2) uczeń, który otrzymał śródroczną lub końcoworoczną nieodpowiednią lub naganną ocenę z  zachowania:

Art. 9.

§ 1. Prawo wybieralności (bierne prawo wyborcze) ma:

1) w wyborach do Prezydium Samorządu Uczniowskiego – uczeń Gimnazjum nr 4 w Ostrowie Wielkopolskim mający prawo wybierania w tych wyborach, który otrzymał  co najmniej ocenę dobrą z zachowania;

§ 2. Nie ma prawa wybieralności w wyborach osoba:

1)      nie będąca uczniem Gimnazjum nr 4 w Ostrowie Wielkopolskim w dniu, w którym ogłoszona została lista kandydatów do Prezydium Samorządu Uczniowskiego.

Art.10.

§1. Kandydat  do Przewodniczącego Samorządu Uczniowskiego jest zobowiązany do uzyskania pisemnego  poparcia  Dyrektora, wychowawcy i  2 spośród uczących go nauczycieli.

Art. 11.

§1. Prezydium Samorządu Uczniowskiego jest  wybierane na 3-letnią kadencję lub w przypadku ucznia klasy programowo wyższej do chwili ukończenia szkoły.

§2. Kadencja Prezydium Samorządu Uczniowskiego rozpoczyna się z dniem zebrania się Prezydium na pierwsze posiedzenie i trwa do dnia zakończenia roku szkolnego.

§3. Opiekunowie Samorządu Uczniowskiego w porozumieniu z Dyrekcją Szkoły mogą zarządzić skrócenie kadencji Prezydium Samorządu Uczniowskiego lub jednego z członków Prezydium Samorządu Uczniowskiego w przypadku niesumiennego pełnienia obowiązków.

 

Rozdział 3
REJESTR WYBORCÓW

Art. 12.

§ 1. Rejestr wyborców obejmuje uczniów Gimnazjum nr 4 im. Powstańców Wielkopolskich w Ostrowie Wielkopolskim, którym przysługuje prawo wybierania.

§ 2. Rejestr wyborców potwierdza prawo wybierania oraz prawo wybieralności.

Art. 13.

§ 1. Uczniowie pozbawieni prawa wybierania skreślani  są  z rejestru wyborców na podstawie informacji przekazanych przez wychowawcę.

Rozdział 4

KOMISJA WYBORCZA

Art. 14.

§1. W skład Komisji Wyborczej wchodzi po jednym przedstawicielu z każdej klasy drugiej wyznaczeni przez wychowawcę klasy lub nauczyciela wiedzy o społeczeństwie, jeden z opiekunów samorządu uczniowskiego oraz nauczyciel wskazany przez Dyrekcję Szkoły.

Art. 15.

§1. Do zadań Komisji Wyborczej należy przygotowanie, przeprowadzenie wyborów  oraz ogłoszenie wyników, a w szczególności:

-rejestrowanie kandydatów,

-ustalenie regulaminu wyborów,

-ustalenie daty i godziny wyborów,

-przygotowanie kart do głosowania,

-przeprowadzenie głosowania,

-ogłoszenie wyników głosowania.

Art. 16.

§1. Wybory Prezydium Samorządu Uczniowskiego odbywają się w głosowaniu tajnym, równym, bezpośrednim  i powszechnym.

Rozdział 5

PRZEPROWADZENIE WYBORÓW

            Art. 17.

§1. Sposoby przeprowadzania wyborów

1)      Głosowanie odbywa się w budynku szkoły w dniu zajęć dydaktycznych.

2)       Komisja Wyborcza sporządza listy uczniów uprawnionych do głosowania. Na podstawie tych list wydaje karty do głosowania. Odebranie karty uczeń potwierdza podpisem na liście.

3)      Uczeń otrzymujący kartę do głosowania potwierdza swoje dane legitymacją szkolną. W przypadku zagubienia lub zniszczenia legitymacji dane osobowe ucznia muszą być potwierdzone przez wychowawcę lub nauczyciela uczącego.

4)      Wyboru dokonuje się przez postawienie na karcie głosowania, przy nazwisku jednego kandydata znaczka „X”.

5)      Głos jest nieważny, jeżeli karta do głosowania jest zniszczona, nieczytelna lub gdy głos jest oddany na więcej niż jednego kandydata

6)      Wypełnioną kartę do głosowania uczeń wrzuca do urny wyborczej.

§2.Obliczanie głosów

1)   Obliczenia głosów dokonuje komisja wyborcza bezpośrednio po zakończeniu głosowania.

2)   Otwarcia urny wyborczej dokonuje się w obecności wszystkich członków Komisji.

3)   W pomieszczeniu, w którym Komisja liczy głosy, nie mogą przebywać osoby nie będące członkami Komisji.

4)   Po policzeniu głosów Komisja Wyborcza sporządza protokół, który podpisują wszyscy członkowie Komisji.

5)   Po  podpisaniu protokołu wyborów przez wszystkich członków Komisji Wyborczej, karty do głosowania są przekazywane do archiwum szkolnego. Niewykorzystane karty do głosowania są komisyjnie niszczone.

§3. Ogłoszenie wyników

1)     Komisja Wyborcza  przedstawia wyniki wyborów ogółowi uczniów.

 

Rozdział 6

TERMINARZ WYBORÓW

Art. 18.

§1. Kalendarium wyborcze do Prezydium Samorządu Uczniowskiego powinno zawierać

1)      Zebranie przewodniczących Rad Klasowych informuje uczniów o terminie i zasadach

przeprowadzania wyborów oraz ustala termin zgłaszania kandydatów.

2)     Zgłaszanie kandydatur do Prezydium Samorządu Uczniowskiego.

3)     Ustalenie listy kandydatów i podanie do publicznej wiadomości.

4)     Powołanie Komisji Wyborczej.

5)      Kampania wyborcza kandydatów.

6)     Wybory.

7)     Ogłoszenie wyników wyborów.

8)     Początek kadencji nowego Prezydium Samorządu Uczniowskiego.

§2. Terminarz wyborów

1)     Zarządzenie wyborów – 8 września 2014r.

2)     Ostateczny termin zgłaszania kandydatów – 12 września 2014r.

3)     Ogłoszenie listy kandydatów – 15 września 2014r.

4)     Czas trwania kampanii – od 16 września do 30 września 2014r.

5)     Dzień głosowania – 2 października 2014r.

6)     Ogłoszenie wyników – 3 października 2014r.

7)     Początek kadencji – 6 października 2014r.

 

Rozdział 7

                    WYBÓR OPIEKUNÓW SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO

Art. 19.

§1. Opiekunowie Samorządu Uczniowskiego zostają wybrani przez Kolegium przewodniczących na pierwszym posiedzeniu Prezydium Samorządu Uczniowskiego.

§2. Na liście wyborczej znajdują się nazwiska kandydatów zgłoszonych przez Radę Pedagogiczną .

§3. Opiekunami Samorządu Uczniowskiego zostaje dwóch nauczycieli, którzy otrzymali największą liczbę głosów.

 

Rozdział 8

PRZEPISY KOŃCOWE

Art. 20.

§1. W chwili ukończenia szkoły przez Przewodniczącego Prezydium Samorządu Uczniowskiego władzę przejmuje Kolegium Samorządu Uczniowskiego składające się z przedstawicieli każdej z klas.

§2. Kolegium Samorządu Uczniowskiego pełni władzę do czasu wyłonienia w wyborach powszechnych Przewodniczącego.

§3. Kolegium Samorządu Uczniowskiego podejmuje decyzje zwykłą większością głosów.

§4. W przypadkach nieobjętych niniejszym regulaminem decyzje podejmują opiekunowie Samorządu Uczniowskiego w porozumieniu z Dyrekcją Szkoły.

 

Sprawozdanie z zebrania Samorządu Uczniowskiego z dnia 04 września 2014 roku.

W pierwszym powakacyjnym spotkaniu SU uczestniczyli przedstawiciele z 18 oddziałów klasowych. Zabrakło reprezentantów klas 1 e oraz klasy 1 b.

Podczas zebrania ustalono co następuje:

  1. Dokonano wyboru dwóch protokolantów.
  2. Zapoznano uczniów z Kodeksem  Wyborczym zgodnie z którym mają zostać zgodnie z terminarzem wyłonione przyszłe władze SU.
  3. Termin wyboru władz SU ustalony został na 2 października bieżącego roku.
  4. Zaprezentowano wśród uczniów  pomysł utworzenia  „Bazy Uczniów Zdolnych”. Uczniowie chcący wchodzić w skład wyżej wymienionej bazy proszeni są o zgłaszanie się do opiekunów SU do końca października.
  5. Zasygnalizowano w najbliższym terminie nadejście akcji pt.:  „Sprzątanie Świata”.
  6. Ogłoszono całoroczną akcję zbiórki  plastikowych nakrętek na cel charytatywny.
  7. Zaplanowano zbiórkę używanych gier planszowych w celu wsparcia dziecięcego oddziału ostrowskiego szpitala.
  8. Przedstawiono zasady konkursu pt.: „ Eko- Wędrowanie”. Regulamin konkursu dostępny jest na stronie.
  9. Zaproponowano zmiany w zakresie oferowanych artykułów spożywczych w sklepiku szkolnym. Asortyment sklepu miałby być poszerzony o sezonowe owoce oraz jogurty pitne.

 

 

 

 

Sprawozdanie z zebrania członków Samorządu Uczniowskiego z dnia 29 listopada 2013 roku.

Na zebraniu poruszone zostały następujące zagadnienia:

  1. Dokonano wyboru protokolanta spotkań Samorządu Uczniowskiego w osobie Klaudii Ciszewskiej.
  2. Przedstawiono członkom zebrania wyniki wyborów do Samorządu Uczniowskiego z dnia 28 listopada bieżącego roku.  Wszyscy członkowie zapoznani zostali z protokołem sporządzonym po zakończeniu wyborów co potwierdzają podpisy uczniów pod wyżej wymienionym dokumentem.
  3. Wyrażono gorące podziękowania wszystkim uczniom którzy uczestniczyli w akcji sprzedaży rogalików w celu wsparcia finansowego rehabilitacji naszej uczennicy która uległa wypadkowi komunikacyjnemu podczas ostatnich wakacji.  Szczególne wyrazy  podziękowania  skierowane zostały do uczennicy klasy 3 g Duczmal Julii i jej mamy które ufundowały produkty oraz  upiekły  rogaliki i babeczki w ogromnej  ilości. Słodkości te były potem sprzedawane przez naszych uczniów.  Akcja ta była kolejną z inicjatyw podjętych przez uczniów w celu wsparcia naszych uczennic.
  4. Przekazano podziękowania wszystkim uczniom którzy wsparli akcję i zakupili wyżej wymienione słodkości.
  5. Przekazano wskazówki mające na celu usprawnić przebieg informacji pomiędzy uczestnikami spotkania a uczniami poszczególnych klas.
  6. Poproszono klasy które jeszcze tego nie uczyniły  o dostarczenie prac w związku z zakończeniem pierwszego etapu konkursu „Jesteś widoczny- jesteś bezpieczny”
  7. Ustalono osoby odpowiedzialne za rozpropagowanie akcji Góra Grosza. Hadała Daria oraz Świątek Oliwia uczennice klasy 2B zobowiązały się do wykonania plakatów informacyjnych.
  8. Podjęto decyzję o ustawieniu dodatkowego  pudełka do którego wrzucać można pieniądze w celu wsparcia akcji  „Góra Grosza” w sklepiku szkolnym.
  9. Omówiono najważniejsze punkty programu Turnieju Charytatywnego który odbędzie się w najbliższą niedzielę 8 grudnia w naszej szkole.

W  dniu  02.10.2013  roku  odbyło  się  zebranie  Samorządu  Uczniowskiego,  w  którym  uczestniczył  przewodniczący  Rady  Rodziców  Pan  Sławomir  Kmiecik.  W  zebraniu  wzięli  udział  przewodniczący  klas  I,  II  i  III oraz opiekunowie SU- Panie Monika Cieślińska i Agnieszka Wietrzyńska.

 Podczas  spotkania  Pan Przewodniczący scharakteryzował  działalność Rady Rodziców oraz przytoczył kilka przykładów w jaki sposób wspierane są inicjatywy ze środków finansowych RR. Pan Kmiecik  zaproponował  uczniom  wzięcie  udziału  w  dwóch  konkursach:

-  „Jesteś  widoczny- jesteś bezpieczny” (Czyli co należy zrobić aby uczniowie byli lepiej widoczni)

Odbiorcami tej akcji mieli by być wszyscy uczniowie naszej szkoły- piesi oraz rowerzyści, którzy często poruszają się po drogach bez odpowiedniego oświetlenia.  Szczególnie w okresie jesienno- zimowym, kiedy dni są krótsze i szybciej zapada zmrok oraz ograniczona jest widoczność na drodze, ze względu na liczne opady deszczu lub śniegu, piesi i kierujący jednośladami są szczególnie narażeni na niebezpieczeństwa czyhające w ruchu drogowym.

-  „Zachowaj  trzeźwy umysł w sytuacji kryzysowej”

Głównym celem kampanii Zachowaj Trzeźwy Umysł  jest zwiększenie zaradności uczniów w sytuacji konieczności udzielenia drugiej osobie pierwszej pomocy. Kampania ta ma  na celu zwiększenie wiedzy z zakresu udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej oraz przeciwdziałanie bierności i  bezradności w sytuacjach wymagających natychmiastowej reakcji.

Oba  konkursy  spotkały  się  z  dużą  aprobatą  uczniów.

Zasady  konkursów  zostaną  podane  w  najbliższym  czasie.

Na  zebraniu  uczniowie  poruszyli  też  następujące  tematy:

- Wprowadzenie zdrowej  żywności  w  sklepiku szkolnym to znaczy,  owoców w postaci jabłek oraz  bułek.

-  Skierowanie prośby do MZK w Ostrowie Wielkopolskim w celu lepszego dopasowania rozkładu jazdy autobusów  miejskich  linii:    A,   22  i  25  z planem lekcji naszego gimnazjum

- Przywrócenie radiowęzła w celu  przekazywania istotnych informacji oraz komunikatów na bieżąco  w trakcie lekcji.

 

Sprawozdanie z zebrania Samorządu Uczniowskiego z dnia 13 września 2013 roku.

Na pierwszym w tym roku szkolnym zebraniu obecni byli przedstawiciele następujących klas: 1B, 1C, 1F, 1G, 1H, 2B, 2C, 2D, 2F,3A, 3B, 3C, 3E, 3F i 3G

Na zebraniu poruszono następujące zagadnienia:

  • Przedstawicielom nowych klas pierwszych przedstawieni zostali opiekunowie Samorządu Uczniowskiego oraz przewodniczący klas drugich i trzecich.
  • Już niedługo odbędą się wybory do Samorządu Uczniowskiego. Obecnie funkcję przewodniczącego pełni Patrycja  Rudowicz  z klasy 3C (dotychczasowa zastępca przewodniczącego SU)

Wybory do SU będą przeprowadzone pod kątem realizacji projektu Lipdub około połowy października. Na zebraniu omówiony został pomysł realizacji tego projektu, obiecano przeprowadzić rozmowy z konkretnymi nauczycielami by uczynić ich odpowiedzialnymi za konkretne partie projektu oraz by dać przedstawicielom klas zarys sposobu realizacji tego  projektu.

  • Przewodniczący klas otrzymają w najbliższym czasie do rozprowadzenia cegiełki w związku z włączeniem   się do akcji charytatywnej  Fundacji Szkoło Pomóż i Ty,”

pragniemy po raz kolejny zachęcić  uczniów do udziału w kolejnej edycji akcji charytatywnej Szkoło Pomóż i Ty na rok szkolny 2013/2014

Tegoroczna akcja, stawia za cel pomoc 22-letniej Justynie Niedziałek, która w wyniku nieszczęśliwego wypadku w 2009 r. straciła 4 palce prawej dłoni. Justyna aktualnie studiuje, aby móc w przyszłości realizować swoje marzenia. Prawidłowe funkcjonowanie wśród rówieśników i w życiu dorosłym ułatwią jej specjalistyczne protezy palców. Koszt protez około 65 000 zł zdecydowanie przewyższa możliwości finansowe rodziny Justyny, dlatego przede wszystkim od ofiarności i dobroci ludzi o otwartym sercu zależeć będzie powrót do sprawności i możliwość bycia aktywnym zawodowo.

Dla najbardziej aktywnych szkół, które w regulaminowym terminie do 30.11.2013 r. nadeślą zgłoszenia do konkursu, ufundowane zostały 3 wysokiej klasy laptopy przydatne w edukacji dzieci i młodzieży. Konkurs LAPTOP DLA SZKOŁY będzie odbywał się według zasad, zgodnie z którymi każda szkoła niezależnie od liczby uczniów ma równe szanse na zdobycie nagrody. Zachęcamy Państwa do zapoznania ze szczegółami konkursu oraz do wzięcia udziału w akcji charytatywnej Szkoło Pomóż i Ty. Informacje dostępne na  stronie fundacji www.pomozity.org.

Pragniemy się włączyć również do akcji pt.: Góra Grosza która rusza w dniach od 21 listopada do 2 grudnia.

Celem akcji Góra Grosza jest zebranie funduszy na pomoc dzieciom wychowującym się poza własną rodziną, w tym na tworzenie i dofinansowanie domów dla dzieci, rodzinnych domów dziecka, pogotowi rodzinnych, kwalifikowanych rodzin zastępczych oraz dla najbardziej potrzebujących domów dziecka, które realizują prorodzinne programy wychowawcze.

W tym roku akcja ma być skierowana na pomoc małym domom dla dzieci.

 

 

Sprawozdanie z Zebrania Samorządu Uczniowskiego z dnia 22 maja 2013

Podczas zebrania obecni byli przedstawiciele następujących klas:

1d, 1e, 1f, 2a, 2b, 2c,2d,2e,2f, 3a,3b, 3c,3d, 3f i 3h

Na zebraniu ustalono co następuje:

-Do poniedziałku 27 maja klasy zgłaszają kandydatów do wyborów do SU

-Zasady zgodnie z którymi przeprowadzone zostaną wybory przedstawione zostaną uczniom w odrębnym dokumencie

-Pani Kamila Krawczyk zgodziła się poprowadzić kampanię i przewodniczyć pracom komisji mającej wyłonić członków nowego zarządu

-Kandydatami  do SU nie mogą zostać  osoby z nieodpowiednią lub naganną oceną z zachowania

-Kandydaci zobowiązani są do podania celów i założeń kampanii oraz samodzielnie dobierają sobie zespół odpowiedzialny za przeprowadzenie kampanii informacyjnej/reklamowej

-Kandydować mogą uczniowie z klas pierwszych i drugich

-Wybory do SU powiązane zostaną z realizacją projektu lipdub

-Uczniowie chętni  do wzięcia udziału w wyborach do SU składają swoją kandydaturę do pani Kamili Krawczyk lub do opiekunek SU do dnia 10 czerwca

- Kampania  reklamowa rusza już od wtorku 28 maja 2013

-Plakaty prezentujące zalety kandydatów muszą zostać przedstawione do wglądu opiekunom SU zanim zostaną opublikowane społeczności szkolnej

-Na plakatach przedstawić należy realne cele (np. zorganizowanie imprezy charytatywnej) z uwzględnieniem bazy naszej szkoły

 

Sprawozdanie z zebrania Samorządu Uczniowskiego  z dnia 17 kwietnia 2013 roku.

Na zebraniu obecni byli przedstawiciele następujących klas:  1A, 1D, 1F, 2A, 2B, 2C, 2E, 2F,3B,3C,3G oraz 3H.

Podczas zebrania poruszone zostały następujące zagadnienia:

Podczas zebrania ustalono co następuje:

1. Dobiega końca akcja zbiórki odpadów wtórnych organizowanej pod hasłem: „Chrońmy Naturę-Zbierajmy Puszki, Kartoniki i Makulaturę”, w której uczniowie naszej szkoły biorą również udział.  Zbiórka odpadów trwać będzie do 29 kwietnia (poniedziałek) a podsumowanie konkursu i wręczenie nagród odbędzie się tradycyjnie już podczas tegorocznego Festynu Miejskiego MajOSTaszki 11 maja 2013 roku około godziny 18.15 na scenie głównej.

W związku z tym apelujemy do wszystkich uczniów naszej szkoły o zbieranie odpadów, to jest zgniecionych puszek i makulatury (związanej sznurkiem) i przynoszenie ich w czwartki do świetlicy do opiekuna SU. Zbiórka trwać będzie do dnia 30 kwietnia bieżącego roku. Regulamin konkursu dostępny u opiekunów SU.

Apelujemy do wszystkich uczniów naszej szkoły o zbieranie odpadów, to jest zgniecionych puszek i makulatury (związanej sznurkiem) i przynoszenie ich  do świetlicy do opiekuna SU. Dotychczas udało nam się zebrać jedynie znikome ilości odpadów. Prosimy o przekazanie przedstawicieli klas tej informacji podczas najbliższych spotkań zespołów klasowych w obecności wychowawcy.

2. W najbliższym terminie wybrani przedstawiciele Samorządu Uczniowskiego  w osobach  Marysi Czuby oraz  Weroniki Fojud z klasy 3H będą rozprowadzały cegiełki wspierające działalność Stowarzyszenia Konferencji Św. Wincentego A Paulo  działającego przy Konkatedrze w Ostrowie Wielkopolskim. Celem stowarzyszenia jest pomoc dla dzieci z rodzin patologicznych.  Otrzymaliśmy łącznie do rozprowadzenia wśród uczniów 60 sztuk cegiełek w kwocie po 2,50 za sztukę.  Losowanie nagród wśród posiadaczy cegiełek odbędzie się tradycyjnie już podczas inauguracji XX FESTYNU RODZINNEGO który rozpocznie się  w piątek 3 maja 2013 o godzinie 12 w Parku Miejskim.

Cegiełki te związane są również z zaproszeniem przez wyżej wymienione stowarzyszenie do naszego miasta  Wojciecha Cejrowskiego znanego polskiego  dziennikarza, satyryka i podróżnika w ramach wspierania tej  organizacji.

3. Zwracamy uwagę na akty wandalizmu – rysowanie blatów ławek uczniowskich, niszczenie zeszytów innych uczniów, umieszczanie rysunków męskich genitaliów. Prosimy by nie siadać na parapetach okien oraz umywalkach w toaletach. Nie opuszczamy terenu szkoły podczas zajęć lekcyjnych. Nie wolno udawać się na pobliską stację paliw czy do sklepu.

4. Po egzaminach gimnazjalnych wcielamy w życie pomysł  promocji naszej szkoły poprzez montaż videoklipu zwanego  Lip dubem.  Zapraszamy wszystkich chętnych do współpracy.

 

Sprawozdanie z zebrania Samorządu Uczniowskiego z dnia 07 marca 2013 roku

Na zebraniu obecni byli przedstawiciele następujących klas:

1A, 1B, 1E, 2B, 2C, 2D, 2E, 2G, 3A, 3C, 3D, 3E, 3F, 3H

  1. Podczas zebrania ustalono co następuje:

a)     Uczniowie włączają się do akcji zbiórki odpadów wtórnych organizowanej  wspólnie przez Zakład Oczyszczania i Gospodarki Odpadami „MZO” S.A. oraz Gminę Miasta Ostrów Wielkopolski. Akcja pod hasłem: „Chrońmy Naturę-Zbierajmy Puszki, Kartoniki i Makulaturę” organizowana jest już po raz piąty i skierowana jest do wszystkich mieszkańców oraz dzieci i młodzieży ze szkół.

Podsumowanie konkursu i wręczenie nagród odbędzie się tradycyjnie już podczas tegorocznego Festynu Miejskiego MajOSTaszki 11 maja 2013 roku około godziny 18.15 na scenie głównej.

W związku z tym apelujemy do wszystkich uczniów naszej szkoły o zbieranie odpadów, to jest zgniecionych puszek i makulatury (związanej sznurkiem) i przynoszenie ich w czwartki do świetlicy do opiekuna SU. Zbiórka trwać będzie do dnia 30 kwietnia bieżącego roku. Regulamin konkursu dostępny u opiekunów SU.

b)     Uczniowie przystępują również do Konkursu Na Najpiękniejszą Palmę Wielkanocną organizowanego przez Wydział Edukacji i Sportu-Referat Oświaty Urzędu Miejskiego w Ostrowie Wielkopolskim.

Uczestnicy konkursu mają za zadanie wykonać tradycyjne palmy wielkanocne wielkości przynajmniej 150 cm. Do ich przygotowania należy wykorzystać tworzywa naturalne i tradycyjne formy zdobienia (gałęzie, słoma, kolorowa bibuła, papier, włóczka, pióra, suszone kwiaty, borowina, żarnowiec, bukszpan, bazie, krepa, wstążka, wydmuszki, itp.)

Zainteresowane klasy prosimy o dostarczenie palm do opiekunów SU do dnia 14 marca bieżącego roku.

c)     Osoby chętne zapraszamy do współpracy przy montażu tak zwanego Lip dubu, którego celem będzie  promocja naszej szkoły.

Lip bud to rodzaj wideoklipu, w którym występujące osoby poruszają wargami do puszczonej z playbacku piosenki. Lid dub często przedstawia osobę lub osoby przemieszczające się po pomieszczeniach. Występujące w nim osoby poruszają wargami do puszczonej z playbacku piosenki.

Poniżej podajemy link do strony z przykładowym wideoklipem.

LINK do lip duba Dąbrówki (ZSO nr 10 w Poznaniu):

http://youtu.be/5gnmdyqQ6gU

 

Sprawozdanie z działalności Samorządu Uczniowskiego w ramach  konkursu „Bezpieczna Szkoła-Bezpieczny Uczeń 2012/2013”

Głównym celem jaki nam przyświecał  było wykształcenie u uczniów umiejętności budowania właściwych więzi społecznych opartych na miłości i wzajemnym szacunku. W tym celu zastosowaliśmy proste metody wychowawcze i podstawowe techniki pedagogiczne, dzięki którym zachowanie  uczniów  naszej szkoły miało się zmienić na lepsze. Wszelkie nasze działania dążyły do tego aby:

-zapewnić uczniom bezpieczne poruszanie się w najbliższym otoczeniu poprzez zaprezentowanie czytelnego zestawu zakazów i praw

-ustanowić nagrodę jako główną metodę wychowawczą

-angażować uczniów do wykonywania codziennych prac i odpowiedzialności za swoje rzeczy

-nauczyć uczniów odpowiedzialności za czyny i słowa.

Realizatorami tego zadania byli wszyscy  uczniowie naszej szkoły.

Efekty pracy uczniów widoczne są w całej szkole w postaci rozwieszonych prac plastycznych.

Poniżej przedstawiamy wam listę uczniów zakwalifikowanych do drugiego etapu konkursu oraz kilka zdjęć z podsumowania konkursu.

W załączniku dostępne jest  nagranie piosenki autorstwa naszych uczniów. Po prostu bomba!

Do  następnego  etapu  zakwalifikowały  się  prace  następujących  uczniów:

1.  Patrycja  Szewczyk:  IIIB

Dominika  Szwed:  IIIB

2.  Weronika  Dwornik:  IIE

3.  Monika  Mądrzak:  IIB

4.  Natalia  Glinkowska:  IIC

Dominika  Glinkowska:  IIC

5.  Agata  Twardowska:  IIC

6.  Adrianna  Przybylska:  IC

Olga  Łuczak:  IC

7.  Anna  Błoch:  IC

8.  Anna  Błoch:  IC

9.  Weronika  Karbowiak:  IIB

10.  Wiktoria  Pałasz:  IF

Klaudia  Konieczna:  IF

Z niecierpliwością czekamy teraz na rozwiązanie drugiego ogólnopolskiego etapu wyżej wymienionego konkursu.

Prosimy trzymać kciuki za naszych uczniów!!!

Akcje Samorządu Uczniowskiego Gimnazjum nr 4 w Ostrowie Wielkopolskim w roku szkolnym 2012/13

  1. Włączenie się do akcji Fundacji na Rzecz Osób Niewidomych i Niepełnosprawnych “Pomóż i Ty” -rozprowadzanie  cegiełek-zakładek  do  książek.

Osoby odpowiedzialne: Maria  Czuba  III H,  Agnieszka  Borońska: IIIB `

  1. Przyłączenie się do akcji ekologicznej „STAŃ PO ZIELONEJ STRONIE MOCY”- zbiórka zużytych płyt CD/DVD/blue-ray, starych telefonów komórkowych, baterii oraz zużytych ładowarek (akcja nadal trwa)
  2. Udział w konkursie ekologicznym „Jak żyjecie na EKO-planecie” pod patronatem Prezydenta Ostrowa Wielkopolskiego pana Jarosława Urbaniaka.

Uczennice klasy IIIb ( Klaudia  Bodył, Julia  Kubeczka i Amanda  Kaszubowska) w ramach tego konkursu wykonały tak zwany Eko-strój i zajęły III miejsce.

  1. Udział w ogólnopolskim konkursie Tesco  dla  Szkół  “Zdrowo  Najedzeni”, nakręcenie filmu o zdrowym odżywianiu. Zakwalifikowanie się do II etapu tego konkursu. Osoby pracujące przy montażu filmu:

- Dominika  Pałasz:  IIID, Dorota  Świątek:  IIID, Konrad  Sikora  IIID, Marek  Stodolny:  IIID, Błażej  Busza:  IIID, Natalia  Krawiec:  IIE, Marta  Bednarek:  IIE, Julia  Pacyna  IC, Adrianna  Przybylska  IC

5.     Zorganizowanie stoiska z domowym ciastem w związku z akcją charytatywną przeprowadzoną dnia 7 grudnia pod hasłem: „Popisy Kulinarne Naszych  Uczniów”. Pieniądze ze sprzedaży ciast zostały przekazane Kamili chorej na białaczkę. Osoby biorące udział w akcji pieczenia i sprzedaży ciast wymienione zostały poniżej:

Dominika  Pałasz:  IIID, Weronika  Pałasz:  IF, Karol  Litewka:  IIIG, Patrycja  Rudowicz:  IIC, Klaudia  Ciszewska:  IID,  Dagmara  Grupa  IID, Maria  Przybylska IIF, Martyna  Błaszczyk:  IIF, Emilia  Myślicka:  IB, Magdalena  Rzeźnik  IE, Weronika  Swędrowska  IE, Julia Koperdowska IIB, Gabrysia Zawadzka II B, Monika  Mądrzak IIB, Antonina  Baraniak  IIIH, Maria  Czuba  IIIH, Aleksandra  Bałoniak IF, Aleksandra  Mucha IF, Weronika  Fojud  IIIH,  Daria  Borowczyk  IF, Weronika  Hybsz  IF

6.         Wykonanie ozdób bożonarodzeniowych na ostrowskim rynku, ozdobienie choinki bożonarodzeniowej podczas imprezy pod patronatem Prezydenta Miasta Ostrowa Wielkopolskiego pana Jarosława Urbaniaka

7.         Włączenie się w organizację turnieju  charytatywnego  pt.: „Dopóki  Żyjesz  Jesteś  Zwycięzcą”

- Natalia  Ogrodowicz  IIID, Klaudia  Kryjom IIID,  Kinga  Wiśniewska  IIID, Weronika  Swędrowska  IE, Karol  Litewka  IIIG, Mariusz  Drygas  III B, Daria Borowczyk I B, Dawid Pietrzak II B, Jolanta Szczotka II B, Joanna Kaczmarek II , Julia Koperdowska II B, Julia Guździoł II B,  Hubert Gulcz IIB, Arkadiusz Śmigiel II B, Jakub Nong II B, Iga Fiałkowska II B, Monika Morgiel II B Krzysztof Urban II B

8.         Zapalenie zniczy na grobach Powstańców Wielkopolskich z okazji Święta Zmarłych

9.         Zbiórka plastikowych nakrętek dla Kubusia (akcja nadal trwa)

10.       Opracowanie regulaminu i zorganizowanie eliminacji wewnątrzszkolnych do konkursu pt.: Bezpieczna szkoła, bezpieczny uczeń. Prawo, przyjaźń i tolerancja w Gimnazjum Nr 4.

Poniżej prezentujemy listę uczniów najbardziej zaangażowanych w prace Samorządu Uczniowskiego Gimnazjum nr 4  w Ostrowie Wielkopolskim w pierwszym semestrze roku szkolnego 2012/13

Uczniowie szczególnie wyróżnieni to:

-Agata Andrzejak klasa 3F

-Marysia Czuba klasa 3H

-Karol Litewka klasa 3G

-Klaudia Kryjom klasa 3D

-Katarzyna Rynkowska klasa 3A

-Agata Twardowska klasa 2C

-Patrycja Rudowicz klasa 2C

Serdecznie dziękujemy!